maanantai 14. lokakuuta 2013

Moottorin tarkastelua

Eräänä iltana tallille mentyäni huomasin, että tallitoveri oli hankkinut tallille moottorinosturin. Uudesta hienosta työkalusta innostuin niin, että ajattelin nostaa koneen auton keulilta pois.

Siispä ei muuta kuin auto pukeille, ja imupakosarja, konepelti pois, (On muuten melko haastavaa saada yksin kikkailtua pois, ilman että rikkoo mitään) koneesta jäähdytinnesteet, ja moottoriöljyt pois.


Ainakaan moottori ja konetila eivät olleet päässeet ruostumaan, kun on melkoinen öljy/kuonakerrostuma päällä



Aikani tutkailtuani tuumasin, että helpointa on nostaa moottori vaihdelaatikon kanssa pois, ei tarvitse kuin irrottaa syyläri, kardaani laatikon päästä, vaihdelaatikon tukipalkki, ja moottorin tukikumit irroittaa.
Nosto-operaatiota olisi helpottanut huomattavasti, jos keulapalan olisi saanut irroitettua, mutta tässä tapauksessa se oli tehty yhtenäiseksi puskurin ja lokasuojien kanssa.







Liuotinpesun jälkeen töhnän alta paljastui vaihdelaatikko ja kytkinkoppa

Moottorille näytin myös liuotinainetta, sekä teräsharjaa ja lastaa käytin apuna. Sen jälkeen maalasin koneen punaisella miranolilla


Imupakosarjan maalasin tikkurilan termal maalilla




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti